Procedura
pentru masurarea parametrilor de calitate administrativi
pentru servicii
de acces la internet.
Conform Deciziei
ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii) nr.1201 din 2011, S.C. Energy DOT S.R.L. va măsura şi
publica trimestrial pe
site-ul propriu (www.energydot.ro)
parametrii de calitate administrativi pentru serviciul de internet,
începând cu trimestrul
I, 2012.
Termenul
necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet
Termenul necesar
pentru furnizarea serviciului reprezintă intervalul de timp, calculat in
zile
calendaristice, cuprins între momentul primirii unei cereri valide de furnizare
sau, după caz, activare a
serviciului de acces la
internet şi momentul în care serviciul devine funcţional/disponibil pentru
utilizatorul
final care a formulat cererea. Se consideră că serviciul de acces la internet
este funcţional în
momentul în care a fost
realizat atât accesul fizic cât şi logic.
Modalităţi de primire a
cererilor de furnizare a serviciului de acces la internet:
In punctul de
prezenta Energy DOT (http://energydot.ro/contact.html
)
Prin email la
adresa office@energydot.ro
Telefonic la
numerele: 021.318.85.77 /
0730.359.543
Durata în care se
încadrează 80%, respectiv 95% din cele mai rapid soluţionate cereri se măsoară
astfel:
- se sortează
intervalele de timp măsurate pentru furnizarea serviciului de acces la internet
în ordine
crescatoare;
- x% din numărul total
de măsurători efectuate reprezintă un numar „n” care va fi rotunjit prin lipsă;
- a „n”- a poziţie din
lista de măsurători ordonată ascendent va fi parametrul „durata în care se
incadrează
x% din cele mai rapid soluţionate cereri”.
In calculul
acestui indicator nu se vor lua in calcul urmatoarele situatii:
- cererile de
conectare anulate de solicitant
- cererile de
instalare a unor servicii suplimentare
- cazurile in care
utilizatorul final nu a permis, in interiorul termenelor convenite, accesul in
locatia de furnizare a serviciului in vederea realizarii operatiunilor de
instalare
Termenul de
remediere a deranjamentelor
Termenul de remediere
a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp, calculat în ore, cuprins
intre momentul
recepţionării unei reclamaţii privind un deranjament validat şi momentul în care
serviciul de
acces la internet a fost readus în parametrii normali de functionare. O
reclamaţie privind un
deranjament validat
constă în raportarea întreruperii serviciului, acceptată ca fiind justificată şi
necesitând
intervenţia operatorului. Statisticile includ toate reclamaţiile privind
deranjamentele valide
remediate în perioada de
raportare, indiferent de momentul în care a fost sesizat deranjamentul.
Modalităţi de primire a
sesizărilor/reclamaţiilor privind serviciul de acces la internet:
In punctul de
prezenta Energy DOT (http://energydot.ro/contact.html
)
Prin email la
adresa office@energydot.ro
Telefonic la
numerele 021.318.85.77 /
0730.359.543
Folosind userul
dvs si completand formularul aflat la adresa:
http://clienti.energydot.ro/
Măsuratorile se vor face
prin monitorizarea tuturor înregistrarilor privind remedierea deranjamentelor
valide in
perioada de raportare. Durata în care se incadreaza 80%, respectiv 95% din cele
mai rapid remediate deranjamente valide se calculează astfel:
- se sorteaza
intervalele de timp masurate pentru remedierea deranjamentelor in ordine
crescatoare;
- x% din numarul
total de masuratori efectuate reprezinta un numar „n” care va fi rotunjit prin
lipsa;
- a „n”-a poziţie din
lista de măsuratori ordonată ascendent va fi parametrul „durata în care se
încadrează
x% din cele mai rapid remediate deranjamente validate”.
Sunt excluse din
statistici cazurile referitoare la deranjamentele pentru a căror remediere este
necesară
intervenţia în alte reţele de comunicaţii electronice, deranjamentele cauzate de
echipamentele aflate în
proprietatea
utilizatorului final
Termenul de
solutionare a reclamatiilor primite de la utilizatorii finali
Termenul de
soluţionare a reclamaţiilor primite de la utilizatorul final reprezintă
intervalul de
timp, calculat în ore, cuprins între momentul primirii unei reclamaţii valide şi
momentul în care aceasta
a fost soluţionată.
Durata de soluţionare a
reclamaţiilor se calculează în ore. Statistica include toate reclamaţiile valide
închise în perioada de raportare.
Durata in care se
incadrează 80%, respectiv 95% din cele mai rapid soluţionate reclamaţii se
calculează astfel:
- se sortează
intervalele de timp masurate pentru soluţionarea reclamaţiilor primite de la
utilizatorii
finali în ordine crescătoare;
- x% din numărul total
de măsuratori efectuate reprezintă un număr „n” care va fi rotunjit prin lipsă;
- a „n”-a poziţie din
lista de masuratori ordonată ascendent va fi parametrul „durata în care se
incadrează
x% din cele mai rapid soluţionate reclamatii”.
Se vor elimina din
statistici reclamaţiile în care este necesară colaborarea cu utilizatorul final
şi aceasta
nu poate fi obţinută
într-un interval de timp rezonabil, reclamaţiile cauzate de echipamente aflate
în proprietatea
utilizatorului, orice dejaranjament cauzat de situaţii independente de
Energy DOT.
Frecventa
reclamatiilor utilizatorului final
Reprezinta numarul de
reclamatii inregistrate per utilizator final. Se va calcula raportul dintre
numarul de reclamatii inregistrate intr-o perioada data si numarul total de
utilizatori ai serviciului de Internet
Frecvenţa
reclamaţiilor referitoare la deranjamente
Reprezintă raportul
dintre numărul total de reclamaţii cauzate de întreruperea serviciului şi
înregistrate per
utilizator final. Se va calcula raportul dintre numarul de reclamatii
inregistrate intr-o perioada data
si numarul total de
utilizatori ai serviciului de Internet in ziua in care se ruleaza raportul
Frecventa
reclamatiilor privind corectitudinea facturarii
Reprezintă raportul
dintre numărul reclamaţiilor cu privire la corectitudinea facturii emise şi
numărul total al facturilor emise in perioada de raportare.
Termene de publicare
si pastrare pe paginile web
Termenele de publicare
pe pagina de internet Energy DOT ale indicatorilor de calitate pentru furnizarea
serviciului de acces la internet vor fi urmatoarele:
- pana la data de
25 aprilie, pentru perioada de raportare cuprinsa intre 1 ianuarie si 31 martie;
- pana la data de
25 iulie, pentru perioada de raportare cuprinsa intre 1 aprilie si 30 iunie;
- pana la data de
25 octombrie, pentru perioada de raportare cuprinsa intre 1 iulie si 30
septembrie;
- pana la data de
25 ianuarie, pentru perioada de raportare cuprinsa intre 1 octombrie si 31
decembrie.
Termenul minim de pastrare pe site-urile proprii ale acestor
informatii va fi de un an calendaristic.